Garantie

Wij willen dat u net zo blij bent met een van onze producten als wij. Daarom hechten we veel belang aan deugdelijke producten en een nette en eerlijke afhandeling van klachten. Op deze pagina leest u alles wat u moet weten over garantie en retourzendingen.

Retourbeleid

U moet altijd een bewijs van aankoop kunnen tonen om te bepalen of het product binnen de garantie periode valt: zonder bon kan het product niet vergoed worden.

Er geldt een algemeen zichttermijn van 14 dagen. Stuur binnen 14 dagen na ontvangst een mail naar info@xstrading.nl indien er iets mis is met een van de geleverde artikelen.

GARANTIE INFORMATIE

Onderdelen of producten die vallen onder productie- en fabrieksfouten worden gerepareerd of vervangen. Als reparatie niet mogelijk is wordt het product omgeruild voor hetzelfde artikel.
Sommige producten zijn echter limited edition. Als we niet in staat zijn om het om te ruilen voor een zelfde artikel krijgt u een zelfde artikel in een andere kleur of een vergelijkbaar artikel van dezelfde prijs. Garantie geldt alleen op productie- en fabrieksfouten, dus niet op gebruiksschade of slijtage.

Garantie geldt niet indien er sprake is van:

  1. Ondeugdelijk of verkeerd gebruik en schade die ontstaat als er niet is voldaan aan de juiste onderhoudsinstructies.
    • Bijvoorbeeld vervorming door overmatige blootstelling aan zonlicht en langdurige blootstelling aan extreme warmte.
    • Onjuist onderhoud als gevolg van verkeerd schoonmaken en handelingen die leiden tot inkrimping of vlekken.
    • Onjuist verwijderen van het O clock uurwerk uit het siliconen bandje, zoals scheuren bij het knopje. Uurwerken dienen er altijd voorzichtig van achteren uit geduwd te worden. Trek nooit aan het randje!
    • O clock uurwerken zijn 3 ATM spatwaterdicht, waterschade wordt daarom niet vergoed.
  2. Defecten of schade die veroorzaakt zijn door slijtage door normaal gebruik.
    • Zoals algemene slijtage of scheuren van binnentassen, handgrepen en accessoires.
  3. Defecten of schade die voortkomt uit vervanging van originele onderdelen.
    • Bijvoorbeeld als het product gerepareerd wordt door partijen die geen originele onderdelen gebruiken of niet voldoen aan de juiste veiligheids- en kwaliteitsvoorwaarden.
    • J-Watch batterijtjes dienen vervangen te worden door een juwelier of horlogemaker aangezien deze uurwerken 5a ATM waterdicht zijn. Indien het niet door een gekwalificeerde partij wordt vervangen bestaat de kans dat het product niet langer waterdicht is, die schade valt in dat geval niet meer onder de garantie.
  4. Krassen op lenzen van zonnebrillen worden gezien als normale gebruiksschade en vallen daarom niet onder de garantie.

 

GARANTIEPERIODE PER MERK

  • JU’STO: 24 maanden
  • O CLOCK straps & O BRACELETS: 6 maanden
  • O CLOCK uurwerken: 12 maanden
  • O BAG: 12 maanden
  • PARAFINA CO.: 18 maanden
  • TOO LATE: 24 maanden

U kunt voor uw klant het product dat onder de garantie valt direct omruilen. Uw kunt de retouren inclusief een kopie van de aankoopbewijzen aan onze vertegenwoordiger meegeven of ze 1 keer per kwartaal opsturen naar:

XS Trading
Westzijde 422
1506 GM Zaandam

 

 

WAT TE DOEN BIJ RETOUR – STAPPENPLAN

 

Heeft u een defect item binnen gekregen en twijfelt u over de garantie? Zo gaan we er mee om:

Geef binnen 14 dagen na ontvangst van uw order per mail aan indien een artikel verkeerd of defect geleverd is. Om misverstanden te voorkomen behandelen we twijfelgevallen altijd via de mail.

  1. Stuur een foto met beschrijving van de klacht in een email naar info@xstrading.nl
  1. We antwoorden zo spoedig mogelijk of het onder de garantie valt of niet.
  1. Verzamel de retouren en geef ze mee aan onze vertegenwoordiging of stuur ze naar ons op. Bijvoorbeeld 1 keer per maand of kwartaal.
  1. Heeft u direct een vervangend product nodig? Dan sturen wij een nieuw product met factuur naar u op. Bewaar deze factuur bij uw defecte product.
  1. Stuur de producten naar ons kantoor met bijgevoegd:
  • een lijst van de artikelen,
  • klachtomschrijving
  • kopie van de aankoopbon.
  • eventueel de factu(u)ur(en) die bij het defecte product hoort (zie punt. 4)
  1. Zodra de retouren bij ons binnen komen en onder de garantie vallen ruilen we het om voor nieuwe producten.
  1. Alle artikelen die zonder twijfel onder de garantie vallen hoeft u niet te fotograferen en te mailen. Die mag u gewoon opsparen en opsturen.

 

Belangrijke aanvullende informatie EVA bodies van O BAG en JU’STO 

Vanwege de aard van het materiaal en het gietproces kunnen er bij de gegoten bodies enigszins ruwe randen ontstaan, kleine bobbeltjes aanwezig zijn en overblijfselen op zitten van de mal. Ook zijn de tassen niet altijd exact even groot.

Door het kleurproces en de aard van de materialen (ethyleen vinyl acetaat en siliconen) kunnen de werkelijke kleuren enigszins afwijken van de afbeeldingen die worden weergegeven op onze website. Helaas spelen verschillende beeldscherminstellingen hierbij ook een rol. EVA is een materiaal wat zacht wordt bij hoge temperaturen, laat ze dus niet te lang in de zon staan, in de etalage of in de auto.

XS Trading maakt gebruikt van cookies om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Lees meer
Akkoord